joi, 14 iunie 2012

REDUCERE A EMISIILOR POLUANTE

MIJLOACE PASIVE DE REDUCERE A EMISIILOR POLUANTE 

În ultimii ani reglementările privind emisiile poluante ale automobilelor sunt tot mai restrictive. Cu toate că se depun eforturi intense pentru perfecţionarea proceselor care au loc în motoarele cu ardere internă, a instalaţiilor si tehnologiilor utilizate, nu se pot obţine, la iesirea din motorul cu ardere internă, valorile limită ale concentraţiilor compuşilor poluanţi impuse de prevederile legislative actuale şi, mai ales, de cele preconizate. În aceste condiţii sunt necesare sisteme care să fie capabile să reducă nocivitatea gazelor arse pe traseul dintre cilindrii motorului si iesirea sistemului de evacuare.
Primele dispozitive de tratare a gazelor de evacuare au fost aplicate la motoarele cu aprindere prin scânteie. Cerinţele privind limitarea concentraţiei monoxidului de carbon si a hidrocarburilor nearse au condus la utilizarea unor sisteme de oxidare. Iniţial, motoarele Diesel satisfăceau condiţiile impuse gazelor de evacuare.
O dată cu impunerea unor limite pentru emisiile de oxizi de azot s-au dezvoltat sisteme care realizează simultan atât oxidarea CO si HC căt si reducerea NOx (catalizatorul cu trei căi). Ideal ar fi ca după tratarea gazelor de evacuare să se obtină un amestec de gaze atmosferice, adică O2, N2 vapori de apă si CO2. La ora actuală se pune şi problema reducerii emisiei de CO2 pentru diminuarea “efectului de seră”.

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  5. Destinatii uimitoare pe glob

  6. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  7. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  8. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  9. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  10. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  11. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  12. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  13. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  14. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  15. Fii propriul tău nutriționist

  16. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  17. Slăbești daca esti motivat

  18. Serbet de ciocolata

  19. Set medical Covid necesar acasă

  20. Medicament retras - folosit în diabet

  21. Brexit-ul - Spaima Europei

  22. Virusul Misterios

  23. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  24. Sistemele solare - apă caldă

  25. Economisirea energiei electrice

  26.  Hoțul de cărți

  27. Aparitia starii de insolventa

  28. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  29. Microbii din organismul uman

  30. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  31. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  32. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  33. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil



La motoarele Diesel s-au limitat iniţial emisiile de particule prin utilizarea filtrelor. În ultimul timp se pune cu stringenţă necesitatea dezvoltării unor sisteme pentru gaze net oxidante .
PROPRIETĂŢILE FIZICO-CHIMICE
ALE GAZELOR LA IEŞIREA DIN
MOTOARELE CU ARDERE INTERNĂ
În cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie, proprietăţile gazelor de evacuare depind direct de turaţia si sarcina motorului, de valoarea dozajului amestecului aer-combustibil din cilindrii acestuia.
Temperatura gazelor arse variaza între 300-400°C la mersul în gol si 900°C la sarcina plină. Compoziţia chimică a gazelor arse este influenţată de condiţiile de funcţionare ale motorului, în primul rând, de calitatea amestecului aer-combustibil.
Complexitatea compoziţiei chimice a gazelor arse înainte de tratarea lor pe traseul de evacuare poate fi exemplificat în cazul MAS. Astfel la acest tip de motoare pot fi evidenţiate următoarele clase de compusi:
a)
Compuşi chimici oxidanţi:
-
oxigen 0,2 . . . 2% vol.;
- oxizi de azot : NO (0,01 . . . 0,4% vol.), N2O (< 100 ppm).
b) Compuşi chimici reducători :
- monoxide de carbon 0,1 . . . 6 % vol.;
- hidrogen 0,5 . . . 2 % vol. ;
- hidrocarburi nearse 0,5 . . . 1 % vol..
c) Alţi compuşi:
- azot 70 . . . 75 % vol.;
- vapori de apă 10 . . . 13 % vol.;
- dioxid de carbon 10 . . . 13 % vol.;
- dioxid de sulf 15 . . . 60 % ppm;
- alţi compuşi în concentraţii ce depind de calitatea aditivilor din combustibil si ulei .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu