MIJLOACE PASIVE DE REDUCERE A EMISIILOR POLUANTE
Primele dispozitive de tratare a gazelor de evacuare au fost aplicate la motoarele cu aprindere prin scânteie. Cerinţele privind limitarea concentraţiei monoxidului de carbon si a hidrocarburilor nearse au condus la utilizarea unor sisteme de oxidare. Iniţial, motoarele Diesel satisfăceau condiţiile impuse gazelor de evacuare.
O dată cu impunerea unor limite pentru emisiile de oxizi de azot s-au dezvoltat sisteme care realizează simultan atât oxidarea CO si HC căt si reducerea NOx (catalizatorul cu trei căi). Ideal ar fi ca după tratarea gazelor de evacuare să se obtină un amestec de gaze atmosferice, adică O2, N2 vapori de apă si CO2. La ora actuală se pune şi problema reducerii emisiei de CO2 pentru diminuarea “efectului de seră”.
Vezi și
Romania traiește , încă , din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă
Planurile in derulare sunt o munca in progres, veche de sute de ani
Duda a pus mâna pe Casa Regală
Nu poti multiplica bogatia divizand-o !
Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg
În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.
Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL
Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul
Fii propriul tău nutriționist
Maya ramane o civilizatie misterioasa
Slăbești daca esti motivat
Serbet de ciocolata
Medicament retras - folosit în diabet
Brexit-ul - Spaima Europei
Virusul Misterios
Sistemele solare - apă caldă
Aparitia starii de insolventa
TRUMP ESTE PRESEDINTE
Despre islamizarea Europei. O publicăm integral. Și fără comentarii.
La motoarele Diesel s-au limitat iniţial emisiile de particule prin utilizarea filtrelor. În ultimul timp se pune cu stringenţă necesitatea dezvoltării unor sisteme pentru gaze net oxidante .
PROPRIETĂŢILE FIZICO-CHIMICE
ALE GAZELOR LA IEŞIREA DIN
MOTOARELE CU ARDERE INTERNĂ
În cazul motoarelor cu aprindere prin scânteie, proprietăţile gazelor de evacuare depind direct de turaţia si sarcina motorului, de valoarea dozajului amestecului aer-combustibil din cilindrii acestuia.
Temperatura gazelor arse variaza între 300-400°C la mersul în gol si 900°C la sarcina plină. Compoziţia chimică a gazelor arse este influenţată de condiţiile de funcţionare ale motorului, în primul rând, de calitatea amestecului aer-combustibil.
Complexitatea compoziţiei chimice a gazelor arse înainte de tratarea lor pe traseul de evacuare poate fi exemplificat în cazul MAS. Astfel la acest tip de motoare pot fi evidenţiate următoarele clase de compusi:
a)
Compuşi chimici oxidanţi:
-
oxigen 0,2 . . . 2% vol.;
- oxizi de azot : NO (0,01 . . . 0,4% vol.), N2O (< 100 ppm).
b) Compuşi chimici reducători :
- monoxide de carbon 0,1 . . . 6 % vol.;
- hidrogen 0,5 . . . 2 % vol. ;
- hidrocarburi nearse 0,5 . . . 1 % vol..
c) Alţi compuşi:
- azot 70 . . . 75 % vol.;
- vapori de apă 10 . . . 13 % vol.;
- dioxid de carbon 10 . . . 13 % vol.;
- dioxid de sulf 15 . . . 60 % ppm;
- alţi compuşi în concentraţii ce depind de calitatea aditivilor din combustibil si ulei .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu