joi, 24 mai 2012

Bujiile incandescente

Verifica si schimba bujiile incandescente
Daca dieselul nu porneste bine la rece dar dupa ce s-a incalzit nu are probleme inseamna ca bujiile incandescente nu i-si fac treaba.
Rolul lor e sa incalzeasca camerea de precombustie (unde se face injectia la diesel cu inj. indirecta) si in felul acesta sa porneasca mai usor.
Bujiile incandescente functioneaza ca un bec de cca 100W (de fapt sunt patru in paralel) una pt fiecare piston. Becul poate sa mearga sau sa fie ars ... nu exista jumatate de masura. 
Asta inseamna cca 400W adica la 11V cat sunt proiectate reiese un curent de cca 40A. Un astfel de curent e greu de masurat (prea mare pt un multimetru) asa ca putem verifica altfel:
Daca pt fiecare bujie curentul e de circa 10 A rezulta ca rezistenta este: 
R= U/I (remember legea lui Ohm din liceu ??? U=I*R !!!) 

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici


Deci fiecare bujie are cca 1 Ohm rezistenta. Patru rezistente de 1Ohm in paralel este echivalent cu 1/4=0.25 Ohm.
Deci daca masuram cu un Ohmmetru rezistenta dintre bujii si masa ar trebui sa dea 0.25-0.3 cu toleranta aparatului. :ok: E de bine
Atentie ... daca multimetrul nu are baterii bune arata o valoare eronata (trebuie sa arate 0 la suntarea fiselor)
Daca e mai mult trebuie schimbata o bujie... sau mai multe. 
Ca sa vedem care e arsa ... alta poveste.
Se desface tresa de curent de la fiecare bujie (piulita de 8.)
Se ia o lampa de control de 12V (merge si un bec legat la 2 fire) care se pune la + la baterie si pe capul fiecarei bujii ... daca e buna se aprinde becul .... daca e arsa nu se aprinde si trebuie schimbata. (merge si cu multimetrul)
Pt a schimba o bujie se ia o cheie de 13 (cat mai scurta si de preferinta fixa) si se desurubeaza din chiulasa (dupa pompa de injectie e mai greu dar se poate face  ). Se unge filetul bujiei noi si se insurubeaza la loc .... se pune tresa de curent... papuci etc.
Si Voila ... e gata ... nu ca pare simplu!  Stati sa vedeti cand te pui pe treaba !!!! 
Problema cu senzorul de temperatura pentru bujii sau releu decit bujii arse. 
Eventual astea ( bujii arse ) se pot adauga la problema de baza. Daca porneste totusi pe frig, putin probabil totusi sa fie vorba de bujii arse.
Asta e valabil daca led-ul sta aprins aprox. 1min indiferent de temperatura mediului ambiant. Inseamna ca circuitul e decuplat de "back-up".
Lled-ul statea aprins aproximativ 50 sec. Tipul care mi-a vindut-o mi-a zis sa numar eu in gind pina la 15 si apoi s-o pornesc...
Cind m-am apucat de depanat problema, am constatat ca nici macar nu aveam senzor de temperatura...
Problema in primul rind a senzorului sau a releului si abia apoi bujiile.
Un releu de bujii sa probam daca el e pricina, am eu. Dar nu stiu cum sa facem sa ne intilnim sa verificam. Senzor insa n-am, dar cred ca se poate verifica cel pe care-l ai. Trebuie sa lucreze ca un comutator ceva de genul ON cind bujiile se incalzesc si OFF dupa ( sau invers - nu stiu schema pe de rost ).
Daca-i o problema de senzor / releu, repar-o cit mai repede, altfel poti avea si bujii arse in curind - nu le convine deloc sa stea la fiert 1min in loc de max 10-15 secunde. Acuma depinde cit de rezistente sunt. 

Ceea ce-ai citit a fost scris cu multi ani in urma cind motorina avea probleme cu gelificarea. Intre timp calitatea ei a crescut mult (atit rafinarea cit si aditivarea) astfel incit problema gelificarii a fost mult imbunatatita, mai poate apare undeva la sub -20C. Cum la noi (cel putin in Bucuresti) n-a mai fost cazul de asa ceva...Eu am de patru ani masina si n-am avut niciodata probleme cu gelificarea, inclusiv la -17C care a fost daca am retinut bine, recordul de temperatura la care am mers cu ea. 
Referitor la amestecarea cu benzina, parerile sunt impartite. Eu unul sunt anti. Daca ai o temere in privinta fluiditatii mai bine foloseste aditivi speciali antigelificare care se gasesc in comert.
Daca vrei sa vezi cum porneste curat fara bujii, porneste direct, fara sa astepti stingerea ledului sau sa actionezi acel buton. M-as mira sa mai porneasca normal acum pe frig. Oricum "compresie prea buna" - daca te referi la compresie mai mare decit maxima data de fabrica, habar n-am daca se poate obtine fara a modifica motorul. Poate daca bagi benzina. Dar pentru scurt timp...Eu unul stiu ca are o valoare standard, maximala, data de producator de la care se pleaca. Se pleaca in jos pe masura uzarii sau dereglarii diverselor piese. Cind scade sub o valoare limita apar probleme, printre care si cea cu pornirea la rece. Valorile sunt functie de tipul motorului.
btw: nu mi-e clar ce face butonul. Pina acum n-am auzit de acest sistem cu buton decit ca inlocuitor al comenzii electromotorului (paradit contactul din chei si pus ca inlocuitor un buton in bord). 
Ledul se stinge in functie de temperatura sesizata de senzor. Daca motorul e cald (e cald afara - peste 30C sau a mai mers inainte) ledul sta aprins 2-3sec. La pornire cu motorul rece si frig afara, ledul sta aprins intre 10 si 15sec. Ai grija ca si tehnicile de pornire difera functie de tipul motorului: D sau TD. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu