joi, 31 mai 2012

Aprinderea electronica



Avem urmatoarele modificari:
- rezistorul R3 de valoare 2,7kohm a fost inlocuit cu un rezistor de 2kohm si un LED de culoare rosie
- rezistorul R4 de 47 ohm / 7W a fost inlocuit cu un rezistor de 43 ohm / 7W, deoarece aceasta valoare a fost disponibila in magazine
- tranzistorul T2 tip BUX82 a fost inlocuit cu BU526, din aceleasi motive
- condensatorul C2 de 0,22 microfarazi / 1000V a fost inlocuit cu 0,1 microfarazi / 1000V, deoarece valoarea originala nu era disponibila in magazine si din calcule rezulta valoare aleasa de mine :)
Observatie: condensatorul C2 la valoarea de 0,1uF creaza uneori probleme la pornire si la turatii mari ale motorului, asa ca... am revenit la schema originala... solutiile de rezolvare sunt urmatoarele: 2 condensatoare de 0,1uF/630-1000V in paralel sau montarea condensatorului care fusese montat pe delcou, in paralel cu bobina, pe firul care iese din aprindere

  Vezi și
  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici


Observatii:
1) deoarece tranzistorul BU526 suporta tensiuni mari (400V) nu ar mai necesita cele diode Zener, dar aceastea au fost montate din motive de siguranta... 
2) tranzistorul T1 nu necesita in mod expres radiator, dar daca se stie ca va folosita la masini care parcurg multi kilometrii zilnic sau la drumuri lungi, este bine, sa se monteze un mic radiator din aluminiu
3) tranzistoul T2 trebuie sa aiba radiator, in cazul meu am folosit drept cutie o savoniera, ceea ce nu am ai necesitat izolarea tranzistorului de radiator, in caz contrar trebuie folosita foita de mica si tubulete de protectie (emitorul tranzistorului fiind pe carcasa)
4) se recomanda alegerea unor fire de diverse culori si cu sectiunea de minim 2,5mmp, in cazul meu am folosit: rosu, pentru alimentare cu 12V, albastru pentru contactul delcoului (ruptor), galben-verde pentru bobina si negru pentru masa (-12V)
5) verificarea in regim "static" consta in legarea bornelor de alimentare (rosu la +12V, negru la -12V, un bec de 20W/12V intre borna galben-verde (bobina) si +12V si se atinge firul albastru (ruptor) la masa (-12V).. in cazul nostru trebuie sa se aprinda si LED-ul si becul in timpul cat firul pentru ruptor este la masa 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu